mandag den 5. marts 2012

Plantorama i Hillerød. Kundeanmeldelse

 

 

 

I går søndag gik turen til Plantorama i Hillerød. Jeg kendte ikke til forretningen i forvejen, men har kunnet se på deres hjemmeside, at de har afdelinger over hele landet.

 

Overordnet er det praktisk og behageligt at kunne køre ligeud af mortorvejen, dreje af og slet ikke være i tvivl om, hvor man skal hen. Fordi det er helt nybygget er der ikke meget andet end nogle få ( i forhold til kundeunderlagets str ), p-pladser at holde på. Med nogle få mener jeg ikke 10 men nærmere 100-150, og det lyder måske lidt tvært af mig, men i går på en søndag i gråvejr og med rigtigt mange gæster, var de nærliggende græsarealer også fyldt op. Medsamt naboens jord og på den anden side af vejen. Med andre ord, håber jeg da bestemt at det er noget der skal tages hånd om. Vi fandt nu uden problemer en plads tæt på, og måske det skyldtes at vi først var der om eftermiddagen.

 

Inden for er der højt til loftet, brede gange at bevæge sig rundt med sin vogn i, og masser af plads, MEN når det er sagt så er den eneste grund til at jeg ville tage turen derop igen, at jeg kan køb jord i rå mængder og andre lettere kedelige ting såsom krukker og kasser. Det er temmeligt bilka/storcenteragtigt, med en Baresso og nogle slikstande til at holde børn og ægtemænd mætte og tilfredse. Jeg foretrækker til hver en tid de mindre og GRØNNERE planteskoler. Der hvor man kan dufte hvor man befinder sig. Der hvor der er frodigt og fyldt med alskens blomster og deslige.

 

Beklager, men det er ikke fra mig der kommer jubelråb, heller ikke selvom der reklameres med en dyreafdeling og hjælpsomt personale. Jeg ved ikke…

For mig er indkøb til altan ELLER have bare noget, der skal ske i omgivelser som får mig lyst til at flå planter ned fra hylder, eller op fra de bede de er udstillet i. Jeg vil inspireres og lokkes til at hamstre ind. Jeg kan på ingen måde mærke trangen til at nyde udelivet, når jeg shopper imellem et forholdsvist lille udvalg af arter, indendørs i en hal.

 

Kort sagt:  Der er i dag både federe, sjovere, mere fristende og grønnere i Bilkas’s haveafd. Bilka som jeg ellers førhen betragtede som et kedeligt gedemarked ( det er det så stadigt syntes jeg, men I ved nok hvad jeg mener ). Jeg vil også meget hellere handle ind på planteskolen ved damhussøen feks. Den er tæt på, hyggelig, lille og fyldt til randen fra gulv til loft med alskens sager.

 

Skulle I ved selvsyn ha lyst til at se hvad jeg ha skrevet om, så findes Plantorama lige her:

 

Åbningstider gældende fra fredag den 2. marts 2012:

Åbent ALLE ugens 7 dage.

Mandag til fredag 10.00-19.00
Lørdag, søndag og helligdage 9.00-18.00

Adressen er:

Emblasvang 2, 3400 Hillerød

 

***************************************************

 

Jeg kom hjem med lidt alligevel, og jeg er bestemt glad for at vi tog afsted. På altanen er der brug for temmeligt mange poser jord, så det var skønt at kunne få det i eet hug. Også en del af de stedmødre jeg ønsker mig, fik jeg med hjem, og resten finder jeg med ganranti i nærområdet. Udvalget var nemlig ret så ensporet. Gule, hvide og lilla. I kasser med ti styks, og så nogle få andre farver som skulle købes stykvis. Jeg fik også to kummer og nogle altankasser, så nu er det på plads.

3 kommentarer:

  1. Vi har Plantorama i Ålborg også, men som du foretrækker jeg planteskoler. Vi har en Bo Grønt kun 10 min. væk så det er der jeg henter det meste. Men Bilka er blevet rigtig spændende efter at Claus Dalby har begyndt at samarbejde med dem. Nu begynder jo også deres udendørs plantemarked og der kan man jo ånde selv om der er masser af mennesker.
    Jeg er nødt til at tage i Bilka og hente noget af Claus's gode jord med gødning.
    Det var da top på din indkøbsvogn...ser ud som om du fik rigeligt med...:-)

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlet
  2. Hej Lisbeth, Ja der var søreme top på, men ikke det hele er helt heldigt. For det første kom jeg hjem med tre forkerte sække jord. Jeg var egentlig ikke helt klar i hovedet men jeg VILLE afsted, trods migræne og en del medicin i kroppen. Så kan jeg lære det.. De tre sække er surbundsjord, og ikke lige der mit behov er størst. Nå, men jeg ærgrer mig også lidt over at jeg ikke kunne vente, for jeg ville faktisk gerne prøve noget af jorden fra Claus, men tænkte at det nok ville være for dyrt for mig, men nu må vi se om ikke jeg alligevel skal afsted efter lidt af det.

    Det var nu mest jord og kasser/potter jeg fik med mig. Og det jeg gik efter, for planterne var som sagt ikke noget at råbe hurra.

    Jeg er heller ikke frisk i dag, så jeg ved ikke om jeg får begyndt på at så frø. Det kan godt stresse mig en smule, da jeg kan se at mange er laaaangt henne i den proces, og måske jeg ender med at være alt for sent ude.

    Nå, men rigtig god dag og tak for kommentaren :-)
    Knus

    SvarSlet
  3. Tak til deling!

    Amazing Balkon Blog .......

    SvarSlet